Egy új év küszöbén

Amikor elkezdtem a blogomat írni, ahogy azt az alcím is mutatja, egy szubjektív utazási beszámolónak szántam. Már akkor rengeteg feldolgozatlan témám volt már megtett utakról, s még vágyott célpontokról. Gondoltam, egy-egy utazás között, majd visszanyúlok a “dobozban” levő képekhez (Párizs, Versailles, Loire menti kastélyok, Svájc, Tunézia stb.) és azokat a blogba beépítve, mintegy magamnak is rendezett formát kapnak ezek az élmények.

Aztán azokra az üres időszakokra, amikorra a már elmúlt utak feldolgozását terveztem, hirtelen beugrott Budapest, mindennapi életem terepe, s a feltárásra váró rétegeinek tárháza. Semmit nem dolgoztam le a tervezett lemaradásból, sőt. Már a Budapesttel kapcsolatban dobozban várakozó anyagok is, az eredetinek többszörösére nőttek.

mozaik3-1

S még így is el-elkalandoztam másik szenvedélyem, az olvasás adta élmények itteni megjelenítéséhez is. De ha kicsit merészebben szemléljük, ezen élmények feldolgozása is egyfajta utazás, csak saját belsőnkben, lelkünkben – vagy ahogy Kerouac mondja, az életben.  “Az út az élet”

S karácsonyra kaptam egy könyvet, mely olyan mérhetetlenül hatása alá vont, hogy tudtam, ebből fogok egy (?) bejegyzést készíteni.

2995-a-fagylaltkeszitesPedig nem sokkal ez előtt bizonyos okokból azt fontolgattam, hogy felfüggesztem jegyzetelésemet
a világhálón. A bizonyos ok, egy új szerelem, amely szeptemberben kerített hatalmába: elkezdtem olaszul tanulni.

Ez azonban az első újlatin nyelv életemben, s rögtön – és azóta is – kemény próba elé állított: vagy teljes erőbedobással tanulok, merthogy ezt már tényleg magamnak, és nem az iskolának… se nem a munkámnak, vagy fölösleges eljárni is a tanfolyamra. Na de ez mint mondtam, szerelem. Nem engedem.

És ekkor jöttél Te, kedves olvasóm, és a tavalyi év elején büszkén felsorolt statisztikámat újabb egekbe röpítetted. Anélkül, hogy sokat szaporítanám a szót, megmutatom a beépített statisztikai számláló által rögzített adatokat:

Blog statisztikákIdén már a blogomnak helyet adó WordPress is meglepett december 31.-én reggel egy általuk készített kimutatással,

2012 wordpress riport 12012 wordpress riport 2

amelyben saját viszonyítási helyet, az új new-yorki Barclays Centert alapul véve hízelgően közli, hogy a 2012. évi nézettségemmel mintegy 4 teltházas koncertet töltöttem volna ott meg.

2012. évben a napi átlagos kattintási szám 192-re rúgott, a 100.000-dik látogató október 12.-én kukkantott be, s az év legforgalmasabb napja július 18-a volt összesen 525 megtekintéssel. Ennek a napnak a legtöbbet olvasott bejegyzése, A Lánchíd és a többiek voltak.

Olvasóim tábora 92 országból került ki, s ebből is látható hány irányban vannak szétszóródva a magyarok! Hiszen bejegyzéseim csak magyar nyelven olvashatóak.

Blogtérkép
2012-ben 79 új bejegyzést készítettem, ezzel blogom archívuma 254 tételre emelkedett.

Hát ennyit a dicsekvésből. Igazából persze nem annak szánom, de mindig kíváncsian követem a statisztikákat, és gondoltam, hátha néhányotokat szintén érdekelne.

Ezek a számok egyúttal megrengették azon elgondolásomat is, hogy felhagyok a blog írással. S már kezdtek bennem éledni kis áthidaló megoldások is a szótlan időszakaimra, amellyel gondolom találkozni fogtok idén jó párszor ezeken az oldalakon. Nagyon régóta gyártok saját gyönyörűségemre bizonyos, engem megérintő, többnyire irodalmi idézetekhez képi csatolásokat. Időről időre átlapozom ezeket és nekem még mindig tetszenek….

A szépség- Rodin

Egy másik gyöngyszem, Tucholskytól:

A német azt kérdi: Mi ez az ember? Az amerikai: Mit ér az ember? A francia: Milyen családból származik?
A bécsi: Hol jelennek meg az írásai?
A budapesti nem kérdez semmit: ismeri azt, akiről szó van, sőt, adósa.

(Fényszóró az éjszakában)

A fenti kérdésekre egyfajta amerikai válasz, kiemelés abból a könyvből, amelyről fent említett szándékaim szerint még sokszor idézek nektek: Charles Pellegrino: A Vezúv kísérteteiből, ahol maga a szerző is idézettel él, éspedig a csillagász, Carl Sagantól:

“Csillagpor vagyunk. Csak ennyi. A kozmosz hulladéka.”

Maga ennyit tesz hozzá: Mi vagyunk a világegyetem pora, amely azt próbálja megérteni, hová megy, és honnan jött – hol teológiával, hol tudománnyal, hol mindkettővel.

Erre az utazásra próbállak meg Benneteket legközelebb elvinni.

elismondom névjegye

nő/female
Kategória: egyéb, Irodalom
Címke: ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

