À la recherche…Párizs 2007, 2.fejezet

Párizs befutó 2 korabeli plakát -fürdőkád reklámPárizsról nem lehet szenvtelenül szólni. Mivel jelen összeállításom egy korábbi, útiélményeimről szóló beszámoló változtatás nélküli átvétele, ezért most kihagynám a méltán megérdemelt felvezetést, szerelmi vallomást a városhoz.

Arra azonban bizonyára elegendő lesz ez a sajátos reprint, hogy átnyújtsak egy kis hangulatképet, esetleg kedvet is ébresszek iránta.

2. nap  – délelőtt: Louvre

A második nap esővel indult, ezért döntöttünk úgy, hogy rögtön a M’ O után ismét múzeum napot tartunk. Tehát, irány a Louvre! De már a múzeumból kijövet kisütött a nap, s az idő végig gyönyörű volt, Párizs kegyes volt hozzánk. (Bár mi is megtettünk minden tőlünk telhetőt, napi 10-12 óra programmal, második naptól már csak szandálba fért bele bedagadt lábam, onnantól pedig csak a talpon nőtt hatalmas vízhólyagokat kellett lépés közben kicselezni.)

0080 Musée du Louvre La Pyramide 2007.08.24

A piramis belülről.

Párizs 90

És itt is készültek ablakból felvett képek:

L ablakból 0233 Louvre ablakból a piramisok 0276 Szajna part a Louvreból meg bentről a Grande Galerieben… és

Párizs 28 Párizs 29 gráciák Louvre 105  ..természetesen megvolt a kötelező Milói Vénusz, Szamothrakéi Niké és a Mona Lisa is. De az egykori királyi palota belső termei önmagukban is káprázatosak.

Louvre 106  Apolló terem louvre belső 2 A csaknem 200 képet még kivonatolni sem tudom, ezért talán csak egy különleges kedvencem kiemelném. A Renoir kép egy magángyűjtemény Louvre-ra ajándékozott kiállító termében állította el a lélegzetem.

Párizs 2991 Valamiért nagy hatással volt rám még egy festmény – a meztelen fiú a tengerparton, akinek festőjéről (Hyppolyte Flandrin) addig mit sem tudtam:

Párizs 3003 Azóta már kiderült a képek rendezésével töltött az utómunkálataim során, hogy Ingres – aki már régóta rajt van a kedvenceim listáján – tanítványaként ő festette a Saint German des Prés templom (= harmadik nap) nevezetes freskóit. De ha már Ingres is szóba került, még néhány kép a Louvreból, az Ingresek közül:

Párizs 3004 Ingres  Én búcsúzáskor ugyan nem csavartam meg a két szoboralak nagylábujját, de szemmel láthatólag sokan megtették:

Párizs 299

A Louvre mögötti hangulatos Place Coletteről  mentünk le a metróba, mert ezzel még nem volt vége a napnak. Mari javasolta, hogy menjünk fel a Montmartrera, ahol ha ránk esteledik, az esti arcát is megláthatjuk a negyednek.

Párizs 3000

Hát én úgy tele voltam a Lounreval, hogy szívem szerint már nem akartam volna, de nem akartam neki se kedvét szegni, bár úgy gondoltam engem ma már semmi nem tud az előzmények után lenyűgözni… hát nagyot tévedtem.

Itt már a busz kanyarog velünk felfelé a Pl. Pigalleról:

Párizs 3001

S ez itt, ha minden igaz, a Moulin de la Galette:

Párizs 3002

Nem azért, de itt sajnos újra Renoirt kell idéznem, mert hogy amikor ő megfestette, kicsit más volt:

Párizs 3003

Nem is folytatom, hiszen ezt talán nem csak nekem nehéz egy szuszra feldolgoznom.

elismondom névjegye

nő/female
Kategória: Franciaország, Művészet, Utazás
Címke: , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

