BUÉK 2016

Az új év indításához szerettem volna egy okos és derűs gondolatot befűzni ide, valamelyik kedvenc forrásomból idézve. Én ugyan roppant mód elszórakoztam vele, de nem sikerült egyetlen frappáns üzenetet kiválasztanom a gondolatok halmazából. Átnyújtok így hát egy egész csokorral:

pezsgő hozókA lélek öregnek születik, de megfiatalodik. Ez az élet komédiája.
A test fiatalnak születik, de megöregszik. Ez az élet tragédiája.
(Oscar Wilde)

Istenem, adj nekem türelmet,
Hogy elviseljem, amit nem tudok megváltoztatni,
Bátorságot, hogy megváltoztassam, amit tudok,
És bölcsességet, hogy e kettőt meg tudjam különböztetni.
(Reinhold Niebuhr)

Mi van az ember hatalmában? Csak a lelke. …De ez a hatalom korlátlan….
S ehhez a szabadsághoz odamérve minden más szabadság, melyet társadalom, a hatalom és a pénz adhat nekünk, töredékes és viszonylagos.
(Márai Sándor)

S végül egy vers ismeretlen szerzőtől:

Meghallgatott imádság

Erőt kértem az Úrtól,-
s ő nehézségeket adott,
melyeken megedződtem.

Bölcsességért imádkoztam,-
és problémákat adott,
melyeket megtanultam megoldani.

Előmenetelt óhajtottam,-
gondolkodó agyat és testi erőt kaptam,
hogy dolgozzam.

Bátorsagot kértem,-
és Isten veszélyeket adott,
melyeket legyőztem.

Szeretetre vágytam,-
és kaptam az Úrtól bajba jutott embereket,
hogy segítsek rajtuk.

Kegyes jóindulata helyett
alkalmakat kaptam a jóra.

Semmit nem kaptam, amit kértem,
és mindent megkaptam, amire szükségem volt.
Meghallgatta imadságomat!

elismondom névjegye

nő/female
Kategória: Ünnepek, Irodalom
Címke: , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) BUÉK 2016 bejegyzéshez

  1. Heyek Andrea szerint:

    Az az utolsó vers igazán nagyon megható, elgondolkoztató, köszönöm, beteszem a “kedvenceim” közé. Hihetetlen, hogy ilyen bölcs gondolatok szerzőjének nincsen tulajdonosa, mert biztos nem ez volt az egyetlen műve. Boldog új esztendőt kívánok Neked és minden olvasódnak! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

